Allmänna villkor för BilCleaniken AB Tvättabonnemang

Följande villkor gäller för BilCleaniken AB Tvättabonnemang

1. Tjänstens omfattning

Tjänsten ger registrerade kunder tillgång till biltvätt på utvalda anläggningar.Tillgängliga stationer kan variera. Vid teckning av abonnemang måste användarenange föredraget tvättprogram, vald tvättanläggning, registreringsnummer samtansluta ett giltigt betal- eller kreditkort som godkänts för internetköp. Om ettföretagskort används för anslutning, ansvarar användaren för att ha behörighet attgöra detta. Vid osäkerhet bör arbetsgivaren kontaktas.

2. Abonnemangsvillkor

2.1 Giltighet och användning

Ett abonnemang gäller för ett fordon per registreringsnummer och kan användas pådeltagande tvättanläggningar. Antalet tvättar per 30-dagarsperiod beror på valtabonnemang. Maximalt en tvätt per timme är tillåten. Byte av registrerat fordon kanendast ske vid slutet av en abonnemangsperiod och får göras en gång persexmånadersperiod genom att kontakta kundservice via mail.

2.2 Betalning

Månatlig debitering sker via det registrerade betal- eller kreditkortet. Om betalningenmisslyckas på grund av exempelvis otillräckligt saldo eller kortspärr, försöker systemetgenomföra nya debiteringar under tre efterföljande bankdagar. Tjänsten aktiveras igen nären lyckad betalning registrerats.

2.3 Abonnemangsperiod och uppsägning

Abonnemanget förnyas automatiskt var 30:e dag om det inte sägs upp via mejl minst en daginnan periodens slut. Vid sen uppsägning debiteras en ny abonnemangsperiod innan avslutgenomförs.

3. Användarens ansvar

Användaren förbinder sig att:

● Endast registrera ett eget bank- eller kreditkort

● Inte missbruka tjänsten

● Rapportera eventuella problem till kundservice via mail

● Försäkra att fordonet uppfyller anvisade mått och föreskrifter vid tvätt anläggningen, den maximala tillåtna höjden får ej överstiga 2,1 meter

Operatören har rätt att avbryta användningen av tjänsten vid brott mot dessa villkor.

4. Force majeure

Tjänsteleverantören ansvarar inte för driftstörningar till följd av omständigheterutanför dess kontroll, såsom extrema väderförhållanden, tekniska fel ellermyndighetsbeslut.

5. Ändringar av villkor

Förändringar av abonnemangsvillkor eller prislista kan genomföras med en månadsvarsel och kommuniceras via mail. Användare som inte godtar förändringar kanavsluta sitt abonnemang inom denna period.

6. Ångerrätt

Privatkunder har rätt att ångra sitt abonnemang inom 14 dagar från registreringgenom att kontakta kundservice via mail. Om tjänsten har använts under denna tid,debiteras användaren enligt gällande prislista.

7. Personuppgifter

Information om hur personuppgifter behandlas finns på tjänsteleverantörenshemsida eller på landningssidan som erbjudandet avser. Vid registrering förutsätts kortinnehavaren ha tagit del av denna information.

8. Tvistelösning

Vid klagomål ska användaren i första hand kontakta kundservice via mail [email protected]. Om enlösning inte kan nås kan tvisten prövas av ARN eller allmän domstol.

Senast uppdaterad: 2025-03-30